اخبار پارس ساختار
title

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی در بازدیداز شرکت پارس ساختار عنوان کرد: پارس ساختار یکی از شرکت های توانمند در حوزه انتقال نیرو می باشد

۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی در بازدیداز شرکت پارس ساختار عنوان کرد: پارس ساختار یکی از شرکت های توانمند در حوزه انتقال نیرو می باشد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور اتیوپی در بازدید از شرکت پارس ساختار با اشاره به توانمندی های این شرکت در احداث خطوط انتقال و پست برق گفت: شرکت پارس ساختار یکی از شرکت های توانمند کشورمان در حوزه انتقال نیرو می باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی پارس ساختار دکتر بهزاد خاکپور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی  بازار 104 میلیون نفری اتیوپی را فرصتی مغتنم برای حضور شرکت ها و سرمایه گذاران ایرانی توصیف کرد و گفت : زمینه فعالیت درقاره آفریقا به جهت انجام پروژه های پرتعداد عمرانی و ساخت وساز  فراهم است. دکتر خاکپور ادامه داد: تنها 23 درصد مردم اتیوپی به شبکه برق دسترسی دارند که این امر در کنار برنامه ریزی دولت های آفریفایی  برای توسعه و انتقال برق برای اقصی نقاط قاره آفریقا  و نیاز صنعت این کشورها برای انرژی برق نشان می دهد که کار برای شرکت هایی مانند پارس ساختار در این قاره و بویژه کشور اتیوپی بسیار  فراهم می باشد.

سفیر کشورمان در اتیوپی از آمادگی بخش بازرگانی سفارت برای تسهیل در تعاملات اقتصادی و فراهم کردن زمینه هدفمند برای شرکتهای ایرانی خبر داد و تصریح کرد: حجم کل تجارت ایران و اتیوپی در سال گذشته حدود 6 میلیون دلار بوده که به نظر می رسد با یک کار مستمر و اطلاع رسانی از طریق سمینار و ورک شاپ می توان در جهت بازاریابی مناسب و شناساندن محصولات ایرانی و افزایش میزان صادرات به  کشور اتیوپی حرکت کرد.

دکتر خاکپور با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در شرکت پارس ساختار و ثبت اختراع احداث دکل های تک پایه بتنی انتقال نیرو در این شرکت گفت:خوشبختانه مواد اولیه این دکل های تک پایه خود ایستا از سیمان می باشد و اکثر کشورهای آفزیقایی مشکلی در خصوص تامین سیمان ندارند و می شود به راحتی اقدام به تولید دکل های تک پایه بتنی خود ایستا در قاره آفریقا جهت احداث خطوط انتقال نیرو اقدام کرد.

در این بازدید مهندس جلیل نواده اباذر صحرائی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی پارس ساختار با تشریح روند کار شرکت پارس ساختار تاکید کرد: شرکت پارس ساختار با بیش از سه دهه سابقه فعالیت در صنعت برق  کشور و بهره مندی از پشتوانه علمی و عملی اجرای صدها پروژه احداث و بازسازی نیروگاه ها، پست های فشار قوی و خطوط انتقال نیروی برق در داخل و خارج کشور را در کارنامه خود داراست. همچنین این شرکت به عنوان اولین شرکت طراح و سازنده برجهای تک پایه خود ایستای بتنی در سطوح ولتاژ 63 تا 400 کیلوولت با تعداد مدارات مختلف می باشد.

مهندس نواده اباذر صحرائی با اشاره به اجرای موفق پروژه های بین المللی شرکت پارس ساختار در سال های اخیر  گفت:این شرکت برای حضور گسترده در بازارهای بین المللی برنامه ریزی کرده و کشورهای آفریقایی می تواند یکی از بازارهای مهم برای این شرکت باشد.