اخبار پارس ساختار
title

اجرای پروژه پست 132 کیلوولت ناحیه عمرانی سوم خدآفرین //دشت های پارس آباد شاهد تلاش کارگران پارس ساختار

۲۰ شهریور ۱۳۹۷
اجرای پروژه پست 132 کیلوولت ناحیه عمرانی سوم خدآفرین //دشت های پارس آباد شاهد تلاش کارگران پارس ساختار

شرکت پارس ساختار به عنوان اولین شرکت رتبه یک خارج از تهران در رشته نیرو ، طرح ها و پروژه های مختلفی را در سراسر خاک پهناور ایران عزیز و حتی در کشورهای همسایه در راستای گسترش صنعت برق کشور انجام می دهد. پارس ساختار تنها شرکت صلاحیت دار از سوی شرکت توانیر برای تولید هر سه نوع دکل های فولادی مشبک، فولادی تلسکوپی وپایه های خود ایستای بتنی درسطوح ولتاژ 63 تا 400 کیلو ولت با تعداد مدارات مختلف می باشد. شرکت پارس ساختار  با بیش از سه دهه سابقه فعالیت در صنعت برق کشور و بهره مندی از نیروهای متخصص و باتجربه، اجرای صدها پروژه احداث و بازسازی نیروگاه ها،پست های فشار قوی و خطوط انتقال و فوق توزیع نیروی برق در داخل و خارج کشور را درکارنامه خود دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی پارس ساختار،هر پروژه ای که توسط شرکت پارس ساختار عملیات اجرایی آن آغاز می شود همانند یک واحد بزرگ تولیدی است که ده ها نفر در کارگاه پروژه و ده ها نفر دیگر در بخش های مختلف اعم از طراحی و مهندسی آن برای موفقیت آمیز بودن مراحل اجراء آن  سخت مشغول کار و تلاش هستند.

برای آشنایی بیشتر با اجرای طرح های نیرو رسانی توسط متخصصان  شرکت پارس ساختار می خواهیم به معرفی پروژه در حال اجرای پست ناحیه عمرانی سوم خد آفرین در منطقه پارس آباد بپردازیم.

به همین منظور سفر به محل اجرای این طرح را برنامه ریزی کرده و در صبح زیبای یک روز دل انگیز اردیبهشتی راهی سفر شدیم.

طبیعت زیبای آذربایجان به ویژه منطقه ارسباران و پارس آباد در این فصل سال سحر آمیز و مست کننده است. ساعت 7 صبح از دفتر شرکت پارس ساختار به سمت محل اجرای پروژه در دشت های وسیع منطقه پارس آباد در استان اردبیل رهسپار می شویم.در طول مسیر از شهرستانهای اهر و مشکین شهر که می گذریم، قله پرصلابت و استوار سبلان با جامه ای سفید از دور خودنمایی می کند. هرچه به طرف شهرستان پارس آباد نزدیک تر می شویم دشت های سر سبز و وسیع با طبیعت بی نظیر را پیش روی خود می بینیم. جاده ای پر پیچ و خم که یک طرف آن را کوه های بلند قامت و دیگر سمت را دشت های وسیع پوشانده اند. از جاده اصلی شهرستان پارس آباد به یک جاده فرعی می رویم و مسافت طولانی را در مسیر خاکی در بین دشت های منطقه  حرکت می کنیم. بعد از طی مسافتی طولانی به محل اجرای پروژه، همان کارگاه شرکت پارس ساختار می رسیم.

در این کارگاه با مهندسان و کارگران زحمت کشی همراه  می شویم تا از نزدیک شاهد فعالیت این عزیزان بوده و از لنز دوربین نشریه پانار بتوانیم  گوشه ای از تلاش ها و زحمات این عزیزان را به نمایش در آوریم.

عملیات  اجرایی  این  پروژه  احداث یک  دستگاه  پست 20/132  کیلوولت به صورت (EPC) است که کارفرمای آن شرکت آب منطقه ای استان اردبیل بوده و نظارت آن بر عهده شرکت  مهندسین  مشاور  آناکو  می باشد، شرکت پارس ساختار به عنوان پیمانکار طی قراردادی در پائیز سال 1396 شروع به فعالیت نموده است.

این پروژه جهت تامین نیروی الکتریکی 14 ایستگاه پمپاژ توسط پست جدیدالاحداث ناحیه عمرانی سوم با دیماند تقریبی 85/20 مگاوات از طریق پست ناحیه عمرانی سوم خدآفرین و در نهایت توسعه بهره برداری از آب رودخانه مرزی ارس منعقد گردیده است.

پست مذکور دارای آرایش دوبل باسبار بوده و جهت تامین نیروی الکتریکی لازم ایستگاه های پمپاژ از دو عدد ترانس با قدرت MVA 60 استفاده شده است و یک خط 132 کیلو ولت دو مداره این پست را به پست مغان وصل می کند. همچنین این پست با دو خط 132 کیلو ولت دیگر با دو پست ناحیه عمرانی چهارم خدآفرین و خلف بیگلو در ارتباط می باشد.

گفتنی است طبق پیش بینی های صورت گرفته این پروژه تا پایان نیمه نخست سال جاری به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کارگاه  شرکت پارس ساختار  در  دشت های  وسیع  پارس آباد  را   می توان نماد یکی از عرصه های بارز  توان متخصصان ایرانی دانست آنجا که ثابت کرده ایم به همه مردم دنیا تخصص،توان و قدرت ایرانی را، اینکه می توان توان و غیرت جوانان ایرانی را باور کرد که آماده اند تا برای آبادانی سرزمین و خاک خود همه سختی ها را به جان خریده و کیلومترها دورتر از شهر و دیار خود برای رسیدن به هدف  که همان آبادانی این مرزو بوم و  حرکت چرخ های توسعه و پیشرفت این کشور است تلاش و کوشش کنند

با کلی ثبت خاطره توسط لنز دوربین نشریه پانار و هم صحبت شدن با جوانان غیرتمند و زحمت کش  حوالی بعد از ظهر، همراه با نسیم روح نواز اردیبهشت ماه از کارشناسان و کارگران زحمت کش و تلاشگر کارگاه شرکت پارس ساختار خداحافظی نموده و راهی تبریز می شویم  و  در راه به  این  موضوع  فکر  می کنیم که  شرکت  پارس ساختار با متخصصان متعهد و کارگران زحمتکش چه طرح ها و  پروژه هایی برای آبادی این خاک و مرز و بوم در کیلومترها دورتر از شلوغی و هیاهوی شهرها و آبادی ها  انجام میدهند تا نام ایران سربلند و پر آوازه بماند و راستی این بزرگ مردان همان سربازان جبهه اقتصادی در برابر نقشه های شوم دشمنان این سرزمین هستند.

این افکار با پخش صدای خاطره انگیز زنده یاد محمد نوری از رادیو اتومبیل در راه برگشت تصدیق شد….

ما براي پرسيدن نام گلي ناشناس

چه سفر ها کرده ايم

چه سفر ها کرده ايم

ما براي بوسيدن خاک سر قله ها

چه خطرها کرده ايم

چه خطرها کرده ايم

ما براي آنکه ايران خانه خوبان شود

رنج دوران برده ايم

رنج دوران برده ايم

ما براي آنکه ايران گوهري تابان شود

خون دل ها خورده ايم…………………..