اخبار پارس ساختار
title

پارس ساختار بايد همواره نماد تلاش و ايستايي باشد

۹ آذر ۱۳۹۹
پارس ساختار بايد همواره نماد تلاش و ايستايي باشد

هر سالي که آغاز و سپري مي‏شود بي‏شک وقايعي را در خود به تجربه مي‏گذارد که بعضا منحصر به فرد و مستحدثه بوده و تمامي داشته ‏هاي مادي و معنوي‏مان را به مبارزه و چالش مي‏طلبد. سال 1398 در حالي به پايان رسيد که در عين ناباوري در کنار اوضاع سياسي، اجتماعي و اقتصادي حاکم بر نظام داخلي و بين المللي، موجودي با عنوان کرونا را براي سال 1399 به يادگار و ارث گذاشت.

زمانيکه که غول اقتصادي چين تولد اين ويروس را خبر داد کمتر کسي تصور مي‏کرد که روزي تمام جهان و پيکر خسته از تحريم ميهن اسلامي‏مان نيز ناگزير اثرپذير از آن خواهد بود. اما به هر تقدير شد آنچه نبايست مي‏شد. در کنار تمامي سختي‏هايي که همواره در فعاليت‏هاي اقتصادي در حال تدبير گذر از آن‏ها بوده و هستيم امسال تدبير مقابله با کرونا اولين دستور کار گروه صنعتي پارس ساختار قرار گرفت و به لطف خدا و همکاري و تعاون پرسنل کوشاي گروه در تمامي شرکت‏ ها تمهيدات لازم را در خصوص پيشگيري و کاهش آسيب هاي آن به کار گرفتيم.

البته متاثر از رکود ناشي از شيوع بيماري، جهت بقاء اقتصادي گروه و تاثير شديد آن در برخي بخش‏ هاي فعاليت، علي‏الخصوص بخش هتلداري و گردشگري بالاجبار ناگزير از اعمال برخي سياست‏ هاي مديريتي در کاهش هزينه‏ هاي جاري شديم که اميدواريم با بهبود اوضاع و انقضا تدريجي موضوع بيماري بتوانيم به حيات طبيعي گروه صنعتي پارس ساختار در تمام ارکان و شئون باز گرديم.

در کنار اين تصميمات  استراتژيک در استدامه سياست‏ هاي کلان گروه و البته انجام وظايف اجتماعي خود به‏ عنوان يک فعال اقتصادي و کارآفرين، توسعه فعاليت‏ هاي گروه را در بخش کشاورزي و توليدات هيدروپونيک با تاسيس شرکت مانارام ارس ادامه داده و اميدواريم در سايه تمهيدات دولت بتوانيم اين مهم را به سرانجام و سر منزل مقصود برسانيم.

به رسم معهود سال‏ هاي قبل در آغاز سال تحصيلي سال 1399 از باب ارادتي که به ساحه‏ي علم و دانش داشته و دارم و خود را همواره مديون اين عرصه دانسته‏ام جهت ايفاء وظيفه معلمي لازم دانستم تا با نگارش سطوري چند در اين روزها آغاز بهار علم و دانش را به تمامي جويندگان و پويندگان علم و دانش تبريک گفته و عاقبتي خوش و توأم با موفقيت براي تمام فرزندان طالب علم همکارانم در گروه و البته همکاران دانشجويم آرزو کنم.

جهت وصول به سر منزل مقصود در هر مسيري بي‏شک علم و دانش بهترين چراغ و نشاني است که ره را گم نکنيم و از همين منظر خود و تمامي همکارانم را به اين موضوع اشارت مي‏دهم که هيچگاه کسب علم و دانش به پايان نرسيده و نخواهد رسيد و به عبارتي تحقق عنوان فارغ التحصيل از نگاه بنده تنها با پايان زندگي امکان‏پذير است پس در هر حال بايد محصل بود و تا پايان عمر محصل باقي بمانيم.

ايام تحصيل تنها دوران زندگي شخصي‏ام است که هر زمان به ياد و خاطراتش مراجعه مي کنم آرام ميگيرم و سختي‌هايي که في‏الحال با آنها دست به گريبانم را فراموش مي کنم، اولين روز مدرسه، اخذ مدرک ديپلم، اولين روز دانشگاه، اخذ مدرک کارشناسي، قبولي در کارشناسي ارشد و پايان تحصيلات آکادميک و آغاز ايام بکار در کسوت معلمي دانشگاه، به خاطر شيريني که برايم داشته و دارد بهترين دوران عمر و زندگي قريب به شصت ساله‏ام بوده و خواهد ماند. پس قدر اين ايام را بدانيد که بدون هيچ ترديدي هر آنچه در اين ايام و در اين زمين ها بکاريد در آينده محصول همان را برداشت خواهيد کرد. البته بديهي است منظور از تحصيل علم، فقط حضور در کلاس‌هاي درس و اخذ مدارک تحصيلي از مراجع دانشگاهي نبوده و نيست چراکه تجربه به ما آموخته است هر محيطي که در آن فعاليت نموده و يا هر اجتماعي که در آن حضور مي‌يابيم حتما مي تواند به مثابه کلاس درس مطالبي را به ما بياموزد، چه، کلام بزرگان عبارت از اينکه «هر کس به من حرفي بياموزد مرا بنده ي خود کرده است» حاکي از همين امر است که تمامي شئون زندگي مي تواند محل تحصيل علم و دانش بوده و همگان  مي توانند معلم بوده و مطلبي هرچند کوتاه را به ما بياموزند.

آينده متعلق به فرزندانمان است پس موظف هستيم محيط هاي آموزشي سالم و مفيدي برايشان تامين کنيم و اميد است اين روزهاي سخت ما را دچار غفلت از اين مهم ننمايد.

بي‏شک روزهاي دشواري در حال عبور است و به نظر مي‏رسد در روزها و ماه‏هاي آينده جهان با وقايع مهمي روبرو خواهد شد. انتخابات پيش رو ايالات متحده آمريکا که امروز به عنوان سرخط خبرهاي جهان بوده و همگان مشغول تحليل و بررسي آن و تاثيراتش بر جامعه داخلي و بين المللي هستند، گرچه مهم است اما در مقابل همت ما و البته سردمداران اداره کشور نمي‏تواند عرض اندام کند، چه مسلما اين ما هستيم که آينده را خواهيم ساخت و البته اين کودکان و جوانان هستند که در حال پايه‏ريزي آينده‏اي خوب هستند.

بايد با تک تک سلول‏هاي وجودمان بخواهيم که پيشرفت کنيم، موفق شويم، توسعه پيدا کنيم، کار کنيم و تلاش را سر لوحه همه امور زندگي‏مان قرار دهيم. آنچه امروز جامعه ما را به چالش کشيده است شعار زدگي است.

شعار بسيار مهم است براي هر حرکتي بايد شعار داشت تا هر روز آن را تکرار کرد و بر پايه آن پيش رفت. اما گرچه بهترين وسيله براي عبور است ليکن بدترين موضع براي ايستادن است. اگر در شعارها بمانيم و تحقق آن را فراموش کنيم به مرگ تدريجي حرکت و پويايي دچار مي‏شويم و اين موضوع زماني نمود بيشتري مي‏يابد که شعارها زيباتر و زيباتر باشند اما شعار زماني ماندگار و دلچسب خواهد شد که جامع عمل به خود بپوشد.

«پارس ساختار نماد تلاش و ايستايي» تا روزي اين شعار زيبا براي من دلچسب و چراغ راه است که عملکرد خودم را در راستاي تحقق آن ببينم. پارس ساختار بايد همواره نماد تلاش و ايستايي باشد و اين مهم محقق نخواهد شد مگر با تعاون و همکاري همگان.

وقتي سخن از تعاون و همکاري به ميان مي‏آوريم منظور، نظرمان تعاون در سطح داخلي گروه صنعتي پارس ساختار و البته خارج از آن در سطح ادارات دولتي و دستگاه‏هاي خدمات‏رسان مي‏باشد. در روزهاي اخير شاهد آن بوديم که برخي از دستگاه‏هاي متبوع گروه صنعتي پارس ساختار عبارت از سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت آب منطقه اي، اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و شرکت شهرک هاي صنعتي استان آذربايجان شرقي در بخش دولتي توانسته‏اند در جشنواره شهيد رجايي گوي سبقت خدمت‏رساني بگيرند و هر کدام موفق به کسب مقام در عرصه خدمت شوند که مسلما اين امر نويد‏بخش تحقق آينده‏اي روشن خواهد بود. در همين بخش برخود فرض مي‏دانم که مراتب تبريک و قدرداني خود را از زحمات تک تک عزيزان علي‏الخصوص مديران ارشد اين مجموعه ها ابراز داشته و برايشان توفيق روز‏افزون در خدمت رساني مسئلت نمايم. البته اين امر نافي انتقاداتمان به برخي سياست‏هاي دولت در اعمال حاکميت و تصدي‏گري نبوده و نخواهد بود و همواره انتقاد و پيشنهاد توام با احترام را دو بال پرنده موفقيت مي‏دانم.

در اين روزها که شاهد زور‏گويي بيش از پيش و شليک آخرين گلوله هاي بي هدف استکبار جهاني بوده و اعمال و تشديد تحريم‏ها، هر روز بيشتر از ديروز فعالان اقتصادي را با مشکل مواجه کرده است خودتحريمي و اعمال برخي سياست‏هاي ناقص و بعضا غلط، پيکر نحيف اين سربازان اقتصادي ايراني اسلامي را خميده‏تر نموده است.

دولت و مجلس به عنوان سياست‏گذاران اين برهه، اصلي‏ترين کاري که مي‏توانند انجام دهند و حداقل کمکي که در کمبود منابع مالي، انجام آن بدون هر هزينه‏اي مقدور خواهد بود تسهيل قوانين و مقررات است تا شايد همين سربازان اقتصادي با منابع مالي داخلي و حتي المقدور سرپا نگه داشتن کارخانه‏هاي خود به عنوان خاکريزهاي جنگ اقتصادي بتوانند امکان عبور از اين گذار تاريخي را تمهيد نمايند.

اعتقاد راسخ دارم بدون هيچ وابستگي به خارج از کشور در داخل مرزهاي ميهن اسلامي با اتکاء به داشته هاي مادي خود در منابع خدادادي طبيعت و البته سرمايه هاي معنوي نهفته در منابع انساني علي الخصوص نيروهاي جوان و پر انرژي مي توانيم بر تمامي مشکلات اقتصادي، پيروز شويم لکن هدايت اين دو که جزء نعمات الهي محسوب مي شوند نياز به تدبير و تدبر عميق دارد.

نگاه به تاريخ پر فراز و نشيب ايران نشان مي‌دهد در تمامي اعصار، هر زمان خواسته‏ايم روي پاي خود بايستيم و خودکفا باشيم با مشکلات داخلي و خارجي مواجه شده‌ايم و اين البته هزاران بار طبيعي است که همواره عقب ماندگي برخي کشورها زمينه را براي استعمارگران فراهم خواهد کرد تا بتوانند ضعف ديگران را وسيله رشد خود قرار دهند لکن به همت همديگر و تدبير بزرگان نخواهيم گذاشت به اهداف شومشان دست يابند.

النهايه اميدوارم در روزهاي آتي شاهد تعالي هر‏چه بيشتر ارکان گروه صنعتي پارس ساختار باشيم که اين مهم محقق نمي‏شود مگر با تشريک مساعي تمام همکاران و ارگان‏هاي دولتي که مسلما در سايه شعور ملي و اتحاد، قريب‏الوقوع خواهد بود.