اخبار پارس ساختار
title

امضای پژوهشگاه نیرو پای برج های تک پایه خود ایستای بتنی پارس ساختار

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
امضای پژوهشگاه نیرو پای برج های تک پایه خود ایستای بتنی پارس ساختار

اجرای عملیات موفقیت آمیز تایپ تست برج تک پایه خود ایستای بتنی شرکت پارس ساختار در آزمایشگاه مرجع سازه های برق پژوهشگاه نیرو واقع در شهر اراک، مهر تایید دیگری برای استحکام و پایداری این سازه ها در خطوط انتقال فوق توزیع و برگی دیگر از افتخارات شرکت پارس ساختار در عرصه صنعت نیرو شد.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار عملیات موفقیت آمیز تایپ تست برج تک پایه خود ایستای بتنی کششی ۶۳ کیلوولت چهارمداره تیپ 60_A4T شرکت پارس ساختار روزهای ۲۶و ۲۷ اردیبهشت ماه با موفقیت کامل با حضور نمایندگان شرکت های برق منطقه ای اصفهان و شرکت مهندسی موننکو به عنوان کارفرما و مشاور پروژه در محل آزمایشگاه پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

برجی که در این عملیات مورد تست قرار گرفت مربوط به پروژه احداث خط انتقال ۶۳ کیلوولت چهارمداره ورود و خروج خط محتشم کاشانی-آران 1 در پست آران و بیدگل 2 می باشد که براساس نظر کارفرما مورد آزمایش قرار گرفت.

در روز اول این برنامه راستی آزمایی کالیبراسیون و وسايل اندازه گيرى با درخواست کارفرما مجددا انجام گرفت و ۵ کیس از مراحل بارگذاری با موفقیت انجام گرفت.

در روز دوم این برنامه، ادامه تست های Full scale بارگذاری برج در محوطه پژوهشگاه نیرو اجرا شد.

در این تست با وجود اعمال صد در صد بارهای نهایی به برج و تحمل نیروها توسط برج و نهایتا تایید برج از لحاظ تایپ تست، با اعلام مدیران شرکت پارس ساختار نیروی ۱۰۵، ۱۱۰، ۱۱۵، ۱۲۰ و ۱۳۰ درصد بارهای نهایی به برج اعمال گردید و برج تک پایه بتنی باز هم مقاوم و پایدار ایستادگی کرد و تایپ تست با تایید مدیران و کارشناسان حاضر با موفقیت به انجام رسید.

گفتنی است شرکت پارس ساختار با بیش از سه دهه سابقه فعالیت در صنعت برق کشور و بهره مندی از پشتوانه علمی و عملی در اجرای صدها پروژه احداث و بازسازی نیروگاه ها، پست های فشار قوی و خطوط انتقال نیروی برق در داخل و خارج کشور، مبتکر و سازنده برج های تک پایه خود ایستای بتنی در سطوح ولتاژ ۶۳ تا ۴۰۰ کیلوولت با تعداد مدارات مختلف به صورت کمپکت بوده که ثبت اختراع داخلی و بین المللی نیز شده است و تولید داخلی بودن در کنار استحکام مکانیکی بسیار بالا، کاهش اشغال زمین در پای برج و حریم خط انتقال، ایجاد امنیت خاطر از بابت عدم وجود امکان سرقت قطعات و امکان صعود و بهره برداری راحت تر از جمله مزایای استفاده از برج های تک پایه بتنی است.