اخبار پارس ساختار
title

ماموریت ویژه برای تامین برق صنایع آذربایجان شرقی

۴ آبان ۱۳۹۸
ماموریت ویژه برای تامین برق صنایع آذربایجان شرقی

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تامین انرژی برق برای صنایع استان در شهرک های صنعتی مشکلی جدی است و باید با همتی استانی و ملی نسبت به حل آن اقدام شود.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار از ترجمان صبح، در جلسه ای با حضور مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و هیات همراه با اعضای هیات نمایندگان و هیات رئیسه اتاق تبریز، فعالان صنعتی و تولیدی و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مشکلات زیر ساختی واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان بررسی شد.

در این جلسه که به ابتکار دکترپزشکیان تشکیل شده بود تمامی مشکلات حوزه تامین برق صنایع استان بررسی شده و راهکار هایی نیز برای برون رفت از این اوضاع ارائه شد.

مسعود پزشکیان در این جلسه با اعلام اینکه باید قدر سرمایه‌گذاران آذربایجان شرقی را بدانیم گفت: در کشوری که برخی کارگاه ها با مشکل مواجه هستند سرمایه‌گذران استان با اشتیاق وافر سرمایه گذاری ‌می‌کنند اما برق برای فعالیت آنها وجود ندارد.

وی با انتقاد از مدیران قبلی استان گفت: میزان برق تولیدی سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل به اندازه توان‌تولید تنها استان یزد نیست چرا باید میزان انرژی تولیدی برق منطقه‌ای آذربایجان حتی از یک استان کمتر باشد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به‌اینکه تا زمان حل مشکل برق واحد‌های صنعتی پیگیر این موضوع خواهد بود گفت: برای ما قابل قبول نیست که سرمایه‌گذاران از استان به علت نبود برق فرار کنند.

یونس ژائله رئیس اتاق تبریز با تاکید بر این نکته که توسعه استان منوط به تامین زیر ساخت ها است؛ یادآور شد: استان آذربایجان شرقی به دلیل صبغه صنعتی وتولیدی دارای نیروی انسانی ماهر و متخصصان تراز اول در حوزه های مختلف صنعتی و تولیدی از است که این نظر ویژه گی منحصر به فردی دارد که با بهبود وضعیت زیر ساخت‌ها در استان می توانیم شاهد شکوفایی بیش از پیش اقتصاد استان باشیم.

رئیس اتاق تبریز با اعلام این موضوع که حدود ۳۲ واحد تولیدی و صنعتی استان فقط در شهرک صنعتی شهید سلیمی تمام ماشین آلات و تجیزات خود را تامین و نسب نموده اند و آماده تولید هستند ولی به دلیل عدم تامین برق مورد نیاز این واحدها امکان بهره برداری برای آنها فراهم نیست از معاون وزیر نیرو و مسولان استانی در حوزه تولید و توزیع برق خواست تا در جهت حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی که منجر به ایجاد اشتغال برای درخواست کنندگان کار در استان خواهد شد اقدامات عاجلی را انجام دهند.

مدیران استانی تعصب داشته باشند

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان‌اینکه در استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید برق مشکل جدی وجود ندارد گفت: مشکلات اصلی و عقب ماندگی‌های استان با اندکی تعصب بیشتر از جانب مدیران رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه توزیع انرژی برق واحد های تولیدی و صنعتی با مشکلاتی مواجه هستیم بیان کرد: در هیچ کشوری سرمایه گذاران اشتیاق سرمایه گذاران آذربایجان شرقی را ندارند.

لازم به ذکر است در این جلسه عمده مشکلات برق واحد‌های صنعتی استان در شهرک‌های صنعتی اعلام شده و بخش خصوصی استان نیز برای تامین نیازها اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه دکتر پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تا زمان حل مشکل برق واحد‌های صنعتی استان پیگیر موضوع خواهد بود.

در پایان جلسه توافق نامه‌ تامین یک مگاوات برق فاز توسعه‌ای یکی از کارخانجات شهرک شهید سلیمی وچند توافق نامه دیگر امضا شدند.