اخبار پارس ساختار
title

ايده ‏پردازي، نوآوري، دانش و تجربه صنعت‏گران تبريزي در شرکت پارس ساختار متبلور است

۹ آذر ۱۳۹۹
ايده ‏پردازي، نوآوري، دانش و تجربه صنعت‏گران تبريزي در شرکت پارس ساختار متبلور است

 

مديران شرکت برق منطقه ‏اي اصفهان و شرکت مهندسين مشاور موننکو به همراه مهندس اباذر رييس هيات عامل گروه صنعتي پارس ساختار از مراحل توليد دکل‏ هاي تک پايه بتني در کارخانه پارس ساختار و همچنين برخي از پروژه ‏هاي پست و خطوط انتقال نيرو اجرا شده توسط اين شرکت در حومه شهر تبريز بازديد کردند.

به گزارش روابط عمومي گروه صنعتي پارس ساختار، مهندس مقدسي معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‏ اي اصفهان در اين بازديد با قدرداني از مجموعه پارس ساختار در ارتباط با برگزاري اين بازديد و همچنين حضور همکاران شرکت مهندسين موننکو گفت: شهر تبريز به سبب شرايط جغرافيايي و مردمان پر‏تلاش خود در زمينه‏ هاي مختلف از جمله کشاورزي و صنعت، رشد و پيشرفت قابل توجهي داشته است و يکي از مصاديق اين پيشرفت و نوآوري در صنعت برق، خط توليد و در مجموع شرکت پارس ساختار مي‏باشد که در جزء جزء کارخانه ايده ‏پردازي، نوآوري، دانش و تجربه صنعت‏گران تبريز و به طور کلي تبلور فکر و انديشه يک فرد خوش فکر و با انگيزه بروز و ظهور دارد.

معاون طرح وتوسعه برق منطقه ‏اي اصفهان ادامه داد: بازديد از شرکت پارس ساختار اولا به جهت قدرداني و ارزش‏ گذاري به زحمات و تلاش‏ هاي مجموعه پارس ساختار به خصوص جناب آقاي مهندس نواده اباذر بنيان‏گذار اين مجموعه بوده و همچنين آشنايي با توانمندي ‏هاي آن در راستاي توسعه همکاري‏ ها و استفاده از اين ظرفيت‏ ها در مرکز کشور و در سطح برق منطقه ‏اي اصفهان بود که شرکت موننکو به عنوان يکي از مشاوران مطرح کشور نيز در جهت افزايش سطح فني مذاکرات در اين بازديد حضور موثري داشتند.

مهندس مقدسي با بيان اينکه شرکت برق منطقه ‏اي اصفهان به عنوان يکي از زير مجموعه‏ هاي شرکت توانير، استقبال و حمايت از ايده‏ ها و روش‏ هاي جديد را بخشي از رسالت خود در جهت پيشرفت صنعت برق مي‏داند تصريح کرد: در اين زمينه با رعايت مفاد قانوني حداکثر توان خود را جهت زمينه‏سازي و توسعه همکاري با شرکت‏ هاي نوآور صرف نموده است.

وي افزود: از طرفي با توجه به شرايط رشد مصرف بار و ترانزيت انرژي از شبکه تحت پوشش برق منطقه ‏اي اصفهان، توسعه شبکه در سطح انتقال و فوق توزيع ضروري بوده و پروژه‏ هاي متعددي در اين ارتباط تعريف و تامين اعتبار گرديده است.

معاون طرح و توسعه برق منطقه‏ اي اصفهان تصريح کرد: با توجه به نتايج بازديد به عمل آمده اميد است شرايط استفاده از ظرفيت‏ هاي شرکت پارس ساختار در پروژه‏ هاي آتي برق منطقه ‏اي اصفهان فراهم گردد. وي با اشاره به اهميت صنعت برق به عنوان يک زير‏ساخت توسعه گفت: توسعه ساير بخش ‏ها به رشد زير ساخت‏ هاي شبکه برق وابستگي داردکه در حال حاضر در برنامه‌ريزي‏ ها جايگاه واقعي خود را بدست نياورده است. تبيين جايگاه صنعت برق و نقش آن در توسعه کشور چالش و راهکار مهمي مي‏باشد. از طرفي صنعت برق نيز مشابه ساير بخش‏ هاي صنعت، در حال حاضر درگير چالش‌هاي مختلفي، از جمله نوسانات نرخ ارز، تحريم‏ها و … مي‏باشد ليکن کمبود نقدينگي شايد چالش اختصاصي صنعت برق باشد که بخشي از اين مشکل مرتبط با نرخ‏گذاري انرژي الکتريکي است که استقرار کامل بازار برق و نهاد رگولاتوري به عنوان متولي قانوني نرخ‏گذاري مي‏تواند بخشي از راهکار باشد. همچنين عدم اقبال بخش خصوصي به سرمايه‏گذاري در اين صنعت نيز بخشي از مشکل است که اصلاح قوانين مرتبط با موضوع ظاهرا در دستور کار همکاران وزارت نيرو و توانير قرار دارد.

مهندس مقدسي راهکار اصلي براي مقابله با تحريم‏ها و … را حمايت عملي و موثر از توليد داخلي دانسته و تاکيد کرد: حمايت از توليد داخلي، ضمن توسعه بازار توليد کننده داخلي مي‏تواند باعث ارتقاي کيفيت توليدات داخلي شود و همچنين تدوين و نهايتا تصويب قوانين و دستورالعمل‏هايي در جهت کاهش ريسک پيمانکاران به عنوان راهکار مقابله با نوسانات نرخ ارز راهکارهاي مشترک در صنايع مختلف مي‏باشد.

مهندس جليل نواده اباذر، رييس هيات عامل گروه صنعتي پارس ساختار نيز در اين بازديد در رابطه با نحوه توليدات برج‏ هاي تک پايه بتني خود ايستا توسط اين شرکت با ارائه توضيحاتي به اجراي بيش از 2 هزار کيلومتر خط انتقال نيرو و 200 پروژه توسط شرکت پارس ساختار در صنعت برق کشور اشاره کرد و از آمادگي اين شرکت براي حضور در پروژه‏هاي مختلف ملي در استان‏هاي مختلف کشور خبر داد.

در ادامه اين برنامه، ميهمانان از خط 132/230 کيلوولت چهارمداره تغذيه رينگ تبريز  و پست والي که توسط شرکت پارس ساختار در سال‏ هاي گذشته طراحي و اجرا شده است، بازديد نمودند.