اخبار پارس ساختار PARSSAKHTAR
title

تایپ تست موفقی دیگر برای شرکت پارس ساختار

۲۹ آذر ۱۴۰۲
تایپ تست موفقی دیگر برای شرکت پارس ساختار

عصر حاضر روند صنعتی جدیدی را تجربه می کند، بطوریکه امروزه از چهارمین انقلاب صنعتی یاد می شود. در کشورهای توسعه یافته ، صنعت سنتی مانند تولید ، اکنون به موازات توسعه فناوری به سرعت به سمت رایانه سازی پیش می رود و فعالیت های آن مجهز به فناوری پیشرفته است. به طور خلاصه ، انقلاب صنعتی چهارم یک سیستم جمعی را توصیف می کند که شامل تبادل داده ، فناوری های تولید و بسیاری از سیستم های اتوماسیون مدرن است. این انقلاب مجموعه عظیمی از ارزش ها است که شامل خدمات اینترنتی و سیستم های سایبر-فیزیکی است. در این روش سیستم های هوشمند کارخانه ای شکل می گیرد و کلیه داده ها جمع آوری و پایش و با روش های معتبر تجزیه و تحلیل می شود. به طور خلاصه ، مدلهای تجاری کارآمدتری ظاهر می شوند.

تست به معنی تعیین صحیح مناسب بودن یک محصول براساس معیارها و استانداردهای مشخص شده و روش های آزمایش پذیر پذیرفته شده است. آزمایشات صنعتی، از یک طرف، در طی فرآیند تولید از یک سو و شرایط خدمات پس از فروش، مناسب بودن یک محصول یا تجهیزات، با توجه به تجربه تعیین شده توسط معیارهای پذیرش. آزمایش های صنعتی با هدف اندازه گیری خواص مکانیکی و تکنولوژیکی محصول آزمایش شده یا بخشی از آن تحت شرایط مخرب یا غیر مخرب، بسته به خواص مصرف انجام می شود.

آزمایشهای مخرب یا آزمایشهای مکانیکی برای اندازه گیری رفتار مکانیکی محصولات یا مواد در برابر بارهای ثابت، متغیر یا متفاوت استفاده می شود. به طور کلی، این آزمایش ها در صنعت انجام می شود تا بدانند چگونه مواد مورد استفاده قبل، در طی یا بعد از تولید واکنش نشان خواهند داد.

آزمایش محصول فرایندهایی می‌باشد که با استفاده از آن محقق عملکرد، ایمنی، کیفیت و انطباق با استانداردهای تعیین شده را اندازه‌گیری می‌کند. عنصر اصلی که یک برنامه آزمایش مقایسه ای را تشکیل می‌دهد، این است که محقق می‌تواند آزمایش‌ها را مستقل از تولید کنندگان، تأمین کنندگان و بازاریابان محصولات انجام دهد.

با افزایش صنعتی شدن، تولیدکنندگان مختلف برای به حداکثر رساندن بهره وری صنعتی شروع به جستجوی مفاهیمی از آنچه که در حال حاضر به عنوان تولید ناب مورد استفاده قرار می‌گیرند، کردند که شامل روند تولید کالاهای با مشخصات خاص و مطابق با استانداردهای تولید بود.

یكی از راه‌های اساسی حمایت از تحقیقات كاربردی و تجاری سازی نتایج آن، وجود آزمایشگاه‌هایی است كه نسبت به انجام آزمون‌های مختلف بر طبق استانداردهای ملی و بین المللی در هر كشور فعالیت می‌نمایند. وجود این آزمایشگاه‌ها، محققین و تولیدكنندگان تجهیزات صنایع مختلف را برای قرار داشتن در مسیر درست تولید و تجاری‌سازی نتایج آن پشتیبانی نموده و سبب بهبود كیفیت محصولات می‌گردد.

با توجه به روند رو به رشد مصرف برق در بخش‌های مختلف، افزایش حجم تجهیزات برای توسعه شبكه‌های تولید، انتقال و توزیع برق و اهمیت آزمون دكل های صنعت برق و نیاز کشور به توسعه زیرساخت های صنعت برق شرکت پارس ساختار که سوابق درخشانی در صنعت برق کشور دارد ؛ از سال گذشته اقدام به راه اندازی نخستین آزمایشگاه بخش خصوصی مرجع تست بارگذاری سازه های خطوط انتقال نیرو کشور با تایید سازمان ملی استاندارد ایران در تبریز کرد.

پارس ساختار با تکمیل زیرساخت‏های‏‏ لازم و آموزش پرسنل متخصص در سایت آزمایشگاه خود و با دریافت گواهینامه ISO / IEC 17025 از سازمان ملی استاندارد به عنوان دومین آزمایشگاه مرجع در سطح کشور (بعد از پژوهشگاه نیرو) و تنها آزمایشگاه خصوصی مرجع برای تست بارگذاری Full Scale سازه های تک پایه خود ایستا و Lattice با سطح ولتاژ بالای ۴۵ کیلوولت در سطح کشور فعالیت میکند.

این آزمایشگاه امكان بررسی پایداری دكل‌های نمونه مورد استفاده در خطوط انتقال نیرو، تحت بارهای محاسباتی مورد انتظار در شرایط واقعی را فراهم می‌سازد. بارهای محاسباتی در شرایط مختلف، به صورت نیروهای كششی قائم، طولی و عرضی به نقاط مختلف دكل اعمال می‌گردند.

 

پیش از این امکان تست فقط در پژوهشگاه نیرو، آزمایشگاه تست اراک وجود داشت که برای دکل های مشبک فولادی طراحی شده بود و جهت تست دکل‏های تک پایه بتنی بدلیل وزن دکل نیاز به احداث فونداسیون مورد نظر بود و این امر باعث افزایش هزینه، اتلاف زمان و توفف پروژه‏ها در آزمون‏های نوعی می‌شدند.

عملیات تایپ تست برج تک پایه خود ایستای بتنی ۶۳ کیلوولت دومداره مربوط به پروژه “حد فاصل پست های شاهد-سر فیروزآباد واقع در کرمانشاه” پارس ساختار با حضور مدیران و کارشناسان شرکت برق منطقه ای کرمانشاه ، شرکت مهندسی مشاور موننکو و شرکت پارس ساختار در محل آزمایشگاه تست پارس ساختار در تبریز برگزار شد.

این تست که در دو روز مرداد ماه گذشته برگزار شد؛ همانند تمام تایپ تست های پارس ساختار در طی این سه دهه موفق بود.روز نخست این تست به صحت سنجی دستگاه ها و تجهیزات تست آزمایشگاه مربوط بود و در نهایت روز دوم و پایانی تست نهایی بارگزاری دکل انجام شد.

در این تست با وجود اعمال صد در صد بارهای نهایی به برج و تحمل نیروها توسط برج و نهایتا تایید برج از لحاظ تایپ تست، با اعلام مدیران شرکت پارس ساختار نیروی ۱2۰ درصد بارهای نهایی به برج اعمال گردید و برج تک پایه بتنی باز هم مقاوم و پایدار ایستادگی کرد و تایپ تست با تایید مدیران و کارشناسان حاضر با موفقیت به انجام رسید.